Followers

Monday, June 26, 2006

::My first visit to the clinic::

Few weeks before went to Klinik Ummi. Alhamdulillah, i'm already 6 weeks. Expected my new born baby early Feb 2007. Happy, terharu, nebes semuanya ada. Am i ready to be a mom? InsyaAllah, i'll try my best. Berita ni dikongsi bersama hubby yang teman sekali masuk bilik doktor. Nak menitis air mata ni. Ucapan terima kasih buat dia dan syukur kami pada Yang Maha Esa. Doa kami diperkenan kan olehNya.

Yesterday pegi Klinik Kesihatan kat sini, and my first visit was a bit upset. Terasa layanan Dr muda yang agak sambil lewa. Macam diperlekeh pun ada. Jeles agaknya? heheheheh ntah la. Moody day kot sebab ramai btol patient yang menanti. But, it her job to treat her patient. Lantak la, nasib baik la nurse tu ok.

First daftar dulu then timbang berat and ukur tinggi. Tak tinggi mana rupanya aku. Lepas tu amik bp and check for urine including HIV test. Lepas tu baru la ngadap cik ke puan Dr. Takde ape sgt cuma dia tanya soalan2 rutin. Nurse tu plak ajar cara yang betul for breast cancer checking. After that, went to room 1 utk check darah. Lama plk aku tak nengok jarum besar yang selalu org guna masa derma darah tu. Cuak jugak la. Ada la dekat setengah picagari tu dia amik. Itu je? Iye, takde bayaran and takde plk vitamin2 yang diorang kasik. Awal pregnancy kot.

Tadi ada lawatan kenalan dari sorang nurse yang bertanggungjawab utk kawasan perumahan ni. Sekali lagi dia check bp aku. Normal 90/60. Dia pesan rehat kena cukup, makan jangan la nak kontrol2 sangat. Time ni baby tgh build jantung, salur darah. One more thing i need to be cheer up, jgn sedih2.

Mak, mak mertua byk kasik pesanan pada aku ngan husband. Tak rugi kalau kita follow diorang nye pantang larang ni. Yang penting sentiasa berdoa semoga sihat walafiat.

Tadi Miza call bgtahu tesis dah hantar ke FTM cuma tak sure sempat tak konvo. Aduhai frust la kalau tak dan. Then aku pun ape lagi, segera la sms my dear Mama Ku Ruhana. Say tenkiu then bg hint2 pasal tesis+konvo. Dia reply ckp jgn susah hati insyaAllah sempat. Aku percaya je dkt dia since she is the Director of Center of Graduate Studies. Rasanya dia akan usahakan 'anak' dia ni dapat naik stage utk konvo.

Berita2 gembira yang aku dapat ni rasa makin best bila dapat share ngan korang semua. Doakan aku ye.........take care!

No comments: