Followers

Tuesday, January 25, 2011

::2011 yang dah tiba::

Pejam celik dah 2011 kan? Cepatnya masa berlalu. Rasa-rasa macam banyak betul benda yang tak siap dan tak terkejar. Alhamdulillah aku masih dipanjangkan umur olehNya untuk terus beramal dan baiki diri.

Wishlist? hehehehe banyak, tapi akan ku usahakan supaya tercapai. Tahun lepas, dalam perjumpaan staff, tlh disuarakan kuat-kuat (iye ke kuat?) aku punye perancangan "Saya nak loan rumah saya lulus awal tahun depan". So? hari ni dah ke bank utk isi form and within plus minus seminggu dah boleh tahu jawapan. Yahoo! bestnya, tercapai jugak niat nak ada rumah sendiri.

2011 macam-macam event jugak ni. Hasya dah nak masuk 4 tahun and sekarang dah masuk Tadika Rossa and poor Adik Faa ditinggalkan sorang di Taska Rossa. Awal Januari hari tu duk tanya "Umi, kakak tinggal adik ke?" Ala siannya, takpe dik ye balik belah petang jumpa kakak. Muka dia boleh tgk la, excited dapat jumpa kakak.

Hope Hasya dapat belajar banyak benda baru dekat tadika tu. Now, dia kenal huruf dan boleh sebut cepat, takde la merangkak sgt. Tapi tak pandai membaca lagi. Takpe, pelan2 my dear ye.

Adik Syifaa, hari2 balik ada je lagu baru yang dia nyanyi and homework dalam beg..yg pastinya more to coloring and contengan. Tapi dia ni pun dah kenal huruf.

Kerja tak pernah nak kurang, ada je. Cabaran makin tinggi bila HOD Akademik nak tahun ni dah takde pelajar gagal&nak berhenti. we'll try our best boss. For me, aku belum puas hati dengan pengajaran dan pembelajaran yang aku sampaikan. Terkadang rasa macam i'm not giving my very best bila ada je budak yg fail dan tak tamat belajar. Aku akan salahkan diri aku dulu la and try betulkan mana yg patut.

Doa aku semoga 2011 akan menjadi tahun yang lebih baik dan diberkatiNya. Same goes to everybody!

1 comment:

Sitibuha Md Kassim said...

cutenya story cik eda pasai anak2...