Followers

Friday, July 13, 2012

::Exam anak didik & kecemasan::

wah..minggu ni exam lagi.. mcm tiap2 bulan je exam kan? mula 9hb - 11hb Julai 2012. harapnya semua akan lulus, tp harapan hatiku...terkandas jugak budak2 ni.. bukan kandas pon, ditangguhkan diorang nye verifikasi, final exam ngan presentation final project. Untung laaaaa..konon!

sakit ati ngan diorang Allah je Yang Mengetahui..aduh, tebal muka aku ni bila meeting ngan PPL pasal status diorang. mau taknya kesemua budak2 DKM tangguh exam. not good sungguh!

Hari pertama exam aku dh nmpk ura2 mcm diorang ni tak bersungguh nak exam. semua benda tak siap! dari fail portfolio hingga la ke report projek. mau tak paneh aku ni...

Hari kedua, tgh2 diorang duk syok jawab amali tetiba kecoh..." cepat2, tutup semua plug..ambik barang berharga..ADA KEBAKARAN".. ish aku kalau org panic, aku nk buat rileks pon tak reti..trus mcm "amik semua ye, beg2, sijil2 yg pernah bwk mai opis..".. settle shut down, tgk dulu kot2 budak2 tak abih turun lagi, trus la Umi pon ngan nebesnya jalan turun, tingkat 1 je pon.. area mezzanine floor dh bau dh asap..sampai bawah nmpk dh penuh sisa2 dr alat pemadam api yg diorang guna nak sembur dkt main power bangunan.

Alhamdulillah, takde pon yg cedera..cuma ibu mengandung la muntah2 tak tahan bau kesan semburan tu. dan hasilnya, kami bergelap sampai ke hari rabu..ngan panasnya, gelapnya..rosak kat fius, so amik masa sket nak repair. deal ngan TNB, ngan kontraktor..biasa la..

Ape pon, sila beringat ye kawan2..kalau berlaku kecemasan, pastikan barang2 berharga dicapai bersama & please perati ada tak kawan2 tertinggal..

No comments: