Followers

Sunday, February 27, 2005

::kursus asas komputer di kodiang::

assalamualaikum kawan2....

dkt seminggu aku tak update blog aku ni...takde benda nak citer...life mcm biasa je..tak hapening sangat pun..tp 4 days ago, aku sibuk menjadi tenaga pengajar kepada penduduk di Pekan Kodiang..

aku, aya, and alizam diminta jadik tenaga pengajar utk ajar Microsoft Office (word, power point&excel)..student kitorang dlm 20 org je..sume yg dah berumur.. paling muda pun dalam 20-an..pakcik² ngan makcik² ni mmg takde pengalaman ngan komputer....

first day, aku handle dulu kelas ni memandangkan aku pernah dah jadik 'cikgu' sblm ni utk kursus yg sama...ajar ape komputer, mouse tu mcm mana, keyboard tu ape...sume² la psl komputer...pening gak la nak explain...tapi kena byk bersabar la sikit..diorang ni, kita kene ulang byk kali benda yg sama..mcm mana nak buat new document, save mcm mana, close mcm mana....mmg btol² UJI KESABARAN AKU!!!

penat jgn kata la, tapi sengih pi la lagu mana pun...jgn bg diorang tahu kita tensen ajar diorang..nanti terasa hati diorang...ni penat tak ilang lagi...ye la, kursus tu start kol 8.30 pg (7.30 aku & kawan2 dah gerak gi kodiang), sampai la kol 4.30 ptg...ngan cuaca skang ni panas gila2...biasa la..

yg pasti, aku sronok ajar diorang, celik IT gitu...sume baik la..semalam masa penutup, diorang bg cenderahati...cantik, frame gambar yg ada skali jam kat tepi...terharunya...hrp diorang akan gunakan ape yg dah dipelajari selama 4 hari tu..insyaAllah

No comments: