Followers

Monday, October 02, 2006

::My first day at YDSM::

Yesterday was my first day working at Yayasan Diraja Sultan Mizan. Alhamdulillah aku diterima kerja kat situ as one of the Secretariat member for FEI-WEC 2008. Takde ape yang menarik on the 1st day. Cuma kenal2 ngan semua staff and do simple task je. Actually aku belum tahu lagi ape keje aku kat sini, and ape sebenarnya bidang keje tu. Masa interbiu hari tu dia just cakap aku akan terlibat dengan pentadbiran dlm sekretariat ni.

My 1st task semalam utk draft satu surat and a notice for a course that will be held tomorrow and on 9th oct. Ala2 kerani je keje ni, i don't mind pun. Daripada aku duk melangut tak tau ape kan? Lepas setel surat tu, fax and then fotostat satu utk letak dlm file. Uiksss kene handle filing jugak ke? Notice pasal kursus tu tak jadi buat sebab dah ada yg setelkan awal2 and this secretary didn't know. Lega la aku, pening pikir ayat tadi ni.

After lunch break (eh pose la), Dato' ask me and Tn Haji (also new employee) to see him. Dia suh 'study' pasal event terdekat sebab kami ni bukannya tahu sangat pasal kuda. Coming event is in November, and satu lagi the big event World Endurance Championship thn 2008 nanti. Ramainya orang ternama yang involve, kebanyakannya EXCO2 kerajaan. Mana la aku kenal depa ni semua. Tgk je la dulu nama2 ni, nnt baru hapal la sape2 yang terlibat.

Oklah, nanti sambung cerita ye. Nak sambung study ni heheheheh. Till then, have a nice FASTING MONTH. Semoga kita sama2 manfaatkan bulan yang mulia ni dengan meningkatkan amal ibadah padaNya.

No comments: