Followers

Tuesday, January 17, 2012

::Panggilan::

Nama panggilan or cara kita bahasakan diri kita ni mcm2 kan? Aku ada beberapa nama yg dari kecik sehingga kini dh mcm koleksi (mcm le byk)

~Masa kecik~
mak, ayah, sedara mara called me KakJa. and sometimes 'mek kiting' coz kecik2 i've got really curly hair. siyes2 nye kerinting, halus2..tak daya wei nak nyikat..oo patut la Dik Faa rambut cenggitu kan? hehehehe

~Masa jadik budak sekolah~
Kawan or cikgu sekolah rendah or menengah called me Aida. My batch 95 called me 'Che Da'

~Dah masuk 'u'~
Masih lagi kekal Aida and lama sket Che Eda. My dearie geng kembara panggey jugak KakJa.

~Dah keje~
1st tempat keje guna nama panggilan Liza. 2nd tempat keje pon masih lagi aku bahasakan diri sebagai Liza. Anak2 didik panggey i, Pn. Liza heheheheh almaklum la dah bertukau status kan..

~Dah kawen~
My dearest called me Sayang. My children called me Umi and also anak sedara comeyku Hakim & Haris. Anak sedara belah aku, diorang bahasakan Mak Ngah. Kalau belah hubby plk Mok Ja.

Sebab tu la kekadang bila aku nulis blog ni kekadang eda, kekadang Umi, kekadang Sayang, kekadang Liza. So semua nama panggilan aku. Ikut la korang mana yg mudah ye. Ok, itu saja utk kali ini..tenkiu :)

No comments: