Followers

Tuesday, June 14, 2005

::Doa semoga dapat::

Mata still lagi ngantuk, badan pun ada rasa letih2 jugak ni. Semalam duk dlm bas yg baru kene renovate kot. Seat cantik, ada lapik belakang leher dan belakang. Screen LCD 1024x7600 ish btol ke pandangan mata aku, agaknya la tu. SP Bumi Super VIP hehehe terasa spesel plk. Ada tayangan, Anacondas. Macam menarik, tp aku tak dapek la nonton2 or baca2 di kala aku naik kenderaan. Pening la paler aku, sib baik tak ter'm**nt*h'.. Sejarah dulu, selalu kalo jalan jauh mesti 'mabuk' la aku ni. Org pegi bercuti sronok2, kalu aku plak sure layan demam.

Baru2 ni (12 Jun 2005), aku balik Terengganu untuk satu interbiu di Kolej Teknologi Bestari, Setiu. Jawatan pensyarah, kene ngajar JAVA Programming. Sesi interview berjalan dgn jayanya pada pagi tu. Ada la dalam 5 org candidates. Aku org first memandangkan nama aku bermula dgn "A". Nervous jugak la sebab aku ni kalo bab2 interview tak byk pengalaman.

Ada 4 org panel. 2 org lelaki dan 2 org perempuan. Yg pompuan tu aku kenal :) dua2 aku kenal. Bila ada yg dikenali, makin nerbes la aku. Soalan2 yg ditanya alhamdulillah aku boleh jawab. Satu ni yg kantoi, sape tuan punya Kolej. Aduh! Aku lupa, siyes lupa nama dia. Yg aku ingat, dia ada title Dato'. Senyum, then mengaku dengan jujurnya aku terlupa. Cesh tak blh harap sungguh. Kawan aku dah pesan dah suh tgk2 website dia, thanks rokawasan. Memang saya tgk, cuma tak ter'hingat' tang nama dia :(

Kalau dapat (ku bilang kalau), maybe kena start keje next week. Aku masih menunggu jawapan utk temuduga tu. Berdoa semoga aku dimurahkan rezeki dan di'jodohkan' dengan kolej tu. Berapa dia nak bayar aku tak kisah, itu rezeki aku. Tak boleh nak demand lebih2, sebab aku tahu tahap keupayaan aku byk mana, kelayakan aku pada tahap mana.

Research? Aku masih setia menguruskan dia. InsyaAllah akan disiapkan tak lama lagi. Usaha, tekun, tawakkal insyaAllah aku mampu berjaya.

p/s: Tadi ada org jenguk2 jari aku. hehehe ye la, skrg kan musim sume org kenduri kendara. nanti la, insyaAllah akan tiba masanya. Tunggu je la kan, bila pun aku tak tahu..

No comments: