Followers

Tuesday, November 15, 2005

::SPM::

Semalam adik bongsu aku mula menduduki exam SPM. Wah exam penting ni. Tapi kesian jugak tengok dia, still in raya mood. Risau pun ada jugak. Mana tak nya, study pun tak sangat. Asyik beraya sakan je minah ni. Kompius gak la. Maybe dia dah prepare awal, who knows?

Teringat la jugak masa 10 thn lepas time aku ngan kwn2 kat SMSD amik SPM. Nebes, takut, risau..sume perasaan la ada. First day mcm biasa, bangun awal, solat subuh + solat sunat hajat. Off we go. Paper 1st BM I and BM II. Alhamdulillah ok je, mcm biasa la prosa klasik jadi pilihan. Karangan pun, belasah je. Time BM II, salah sorang kawan aku siap muntah2 lagi. Salah makan kot pagi tadi. Cikgu ngan pengawas peperiksaan terpaksa bergegas bwk dia ke hospital. Ptg tu, dia amik paper Sejarah kat katil hospital. Sempat la aku melawat dia. Pucat mukanya, sedih plk rasa.

Petang kalau tak silap paper Sejarah I (objektif). As usual, aku memang bermasalah ngan paper ni. Mungkin salah satu sebab aku tak suka membaca. Macam2 cara, teknik ntah ape lagi aku try. Tapi alhamdulillah, aku lulus paper ni. Cuak ni takut fail lagi mcm masa trial. hampeh la ko eda!

Masa SPM, aku duk hostel. Dah memang namanya "Sekolah Berasrama Pe**h". Alahai rindu plk kat korang2 Semesdians95. Ramai yang dah bawak haluan masing2. Berkeluarga, berkerjaya, bagusnya.

Semalam sempat la tgk paper BM dia. Eh sekarang dah miskin ke? Kertas kaler putih je? Kitorang dulu kaler biru. Kalau putih biasanya 'Soalan Simpanan', kompem soalan dah bocor byk kali. Ntah la, jimat kos kot guna kaler putih. paper pun ringan je. Hehehehe mampus aku kalau gomen tahu aku kutuk2 ni :D. Apa2 pun, all the best to you Deq Su and HAPPY BIRTHDAY!!.

No comments: