Followers

Saturday, March 11, 2006

::sekolah lama::

Tengahari tadi pegi Kemaman atas undangan majlis perkahwinan sedara belah mak. Sebelum tu dah gi satu kenduri, kenyang dah seround. Maklum je la, skang ni musim cuti sekolah. Sana sini ada kenduri membina 'masjid'.

Sampai area Pulau Serai dah mengharap ayah lalu jln biasa, trus ikut bandar Dungun. Doa termakbul, ayah tak membelok ke Kg Gong Pasir seperti selalu. Maknanya berpeluang la aku mengimbau kenangan even tgk dari luar je. Traffic light bdr Dungun, ternampak pasar raya Ju Jaya tempat aku selalu shoping brg keperluan duk hostel especially toiletteries (eja camni ke eda?) dan kudap2 bebudak asrama. Lampu hijau, lalu la tepi AA restoran. Apesal tak prasan pun signboard restoran tu? Dah pindah ke?

Tetiba je ada rasa debar gitu. Rindu mungkin? Banyaknya kenangan tatkala melewati pagar SMSD. Tersergam indah pagar batu dengan logo sekolah menghiasi dinding. Wahai sahabat, untuk kesekian kalinya aku merindui korang semua! Kebetulan lampu isyarat kt depan sekolah merah, sempat la aku perati sikit2. Tetiba, eh mamat ni sengih2 plk. Tak perasan ada mat motor 2 org kat tepi pajero ;)

Ingat lagi dekat kedai makan yang korang selalu lepak ketika 'fly'? Dah maju tau, makin besar kedainya. Ada lagi ke yang buat perangai mcm korang dulu2? hehehe macam2 la. Yang pasti, kedai seberang jalan pagar sekolah still ada, cuma bentuk je berbeza.

Kenangan..banyak yang masih segar dalam kotak fikiran aku ni. Tak salah kan untuk kita selongkar segalanya? Sebagai ingatan berkekalan..

No comments: