Followers

Sunday, August 06, 2006

::Sape kata tak?::

Sembang2 ngan kawan2 yang dah ada experience jd ibu macam mana keadaan diorang time pregnant. Ada yang cakap alahan teruk, ada yang rileks je. As for my mom, she had a bad morning sickness duing her first pregnancy. Pagi memang 'flat', tak bangun pun even utk sediakan saarapan sblm ayah gi keje. Dalam tengahari baru ok, bangun buat keje rumah masak makan tengahari then kembali 'flat' :D

Kak ipar plk asyik muntah je sepanjang 4 bulan yang pertama. Begitu jugak dengan beberapa org kawan aku yg lain. Sampai nak telan nasik pun tak terdaya. Yang best tu, dia tak blh bau org menumis, bau abang aku hehehehe semuanya dia kata busuk.

Aku? Awal2 takde masalah pun, alhamdulillah. Kalau sesetengah org ada tanda muntah2, tapi aku macam biasa je. My hubby la ada terasa cam mabuk2, pening kepala. Tapi it won't last long. Dah masuk 8 weeks, aku dah mula tak tahan bila org duk masak gulai. Terasa mcm pusing satu dunia. Bau dia...errrkkkkk tak dapat nak tahan. Yang best tu, kalau makan aku balun aje gulai ke ape ke. Cuma baunya tak dapat tahan. Satu lagi, panas. Badan ni cepat je terasa berpeluh2. Tapi org kata tu normal la. Makan? Erm semua no hal, boleh ditelan lagi. Cuma kekadang kalau aku teringin sgt2, aku beli jugak sikit. macam aku citer la time tengok student kat tusyen tu makan junk food, eskrem, coklat. Hai memang tergugat la, kecur air liur ku. Hahahahahahha

Harap sangat aku takde masalah pasal makan2 ni. Asam of coz aku suka sangat2 tapi kene kontrol jugak la kan. Main belasah je, khasiat bukannya ada. Susu aku minum skang ni. dah banyak kemajuan tau bukan terhad pada susu HL perisa vanilla je. Ni ada satu tin EnfaMama kat umah. Perisa coklat, best nyummy! End of this month will be my next meeting with the octor. Hope aku dan baby in good condition.

No comments: