Followers

Sunday, May 15, 2005

::Selamat Hari Guru::

Esok dah 16 Mei 2005, ada satu event yang selalu rakyat Malaysia sambut. Hari Guru, ye hari untuk kita mengenang dan mengingati pengorbanan guru-guru, cikgu-cikgu yang banyak menyumbangkan ilmu pengetahuan pada kita semua. Indahnya pengalaman insan yang bergelar guru, pendidik anak bangsa. Tak pernah kenal erti penat lelah dalam mendidik dan memartabatkan ilmu pengetahuan.

Terima kasih cikgu atas segala ilmu yang telah dicurahkan pada aku. Dari kecil aku dididik, dilimpahi dengan ilmu pengetahuan. InsyaAllah akan aku gunakan segala ilmu ini ke jalan yang benar. Bermula dari Tadika Kemas, Sekolah Kebangsaan Gong Kapas, Sekolah Menengah Agama Sheikh Abdul Malek (3 bln je), Sekolah Menengah Sains Dungun, Matrikulasi, Degree, dan kini MScIT di UUM. Terima kasih pada semua tenaga pengajar. Pada aku, lecturer juga seorang guru..boleh kan?

Dah banyak nama2 cikgu yang aku dah lupa. Aku mintak maaf. Jika dibelek-belek sejarah silam mungkin ada yang masih aku ingat. Ada juga di antara cikgu aku yang dah meninggal dunia. Doaku semoga rohnya sentiasa tenang dan dirahmati Allah.

Pada keluarga, sahabat-sahabat aku yang bergelar pendidik, Selamat Hari Guru aku ucapkan. Terima kasih cikgu..Jasamu akan ku kenang

No comments: