Followers

Sunday, May 08, 2005

::Selamat Hari Ibu::

Pagi tadi celik mata rasa nak telefon ayah, nak cerita pasal planning nak gi KL dan kenduri kawan2 di merata tempat.hehehehe

Ayah bgtahu dia ada dekat hospital dengan mak. Aduhai, sape pulak yang sakit ni? Pak Din, adik ayah nak kene operate hari ni. Luka akibat sinki toilet jatuh atas kaki dia makin teruk. Darah still keluar tak henti2. Sebelum ni dah 2 kali dia keluar masuk hospital, tapi luka tu still koyak balik. Macam air pancut, kata ayah. Ngeri jugak tu. InsyaAllah hari ni doktor nak operate cari salur darah mana yang problem. Kalau jumpa, bleh try sambung. Kalu tak, dia akan ikat salur darah tu. Sempat sembang ngan Pak Din kejap, then cakap ngan mak.

"Mak, selamat hari ibu."
"Makaseh."

Tiba2, line putus. Takpe la, lagi pun diorang kat hospital. Karang mengganggu pulak patients lain. Patut la semalam seharian aku tak berapa selera nak makan. Ish, instinct ke? Aku tak pernah realized benda ni cuma time ada berita buruk ke, something wrong somewhere ke mesti jantung aku ni dup dap dup dap tak tentu pasal. Makan pun tak lalu dah time tu, kepala duk pikir macam2 kemungkinan. Selalunya aku akan istighfar banyak2.

Ni lagu Burn AF - Kasih Ibu sesuai ngan tajuk entri aku kali ni. Terima kasih mak kerana melahirkan kak ja, mendidik dan menjaga kak ja sehingga bergelar insan yang berguna. Maafkan salah silap kak ja ye. Aduhai, tadi kelu nak ucapkan benda2 ni. Bukan ape, takut berderai air mata mak ngan anak. Sensitif btol la hang eda!

Ketika aku dibelai
Kasih sayang mu terindah
Kau tersenyum bila melihat diri ini

Kini ku telah dewasa
Kasih dirimu tak berbelah bagi
Hanya pada diriku

Seharum bunga indah
Pelukanmu itu sayang
Bak awan biru melindungiku

Korus:
Hanyalah kasihmu
Yang aku perlu
Tiada duanya untuk kubandingkan darimu

Hanyalah kasihmu.... ohh ibu
Biarlah bersemadi dalam hati
Buat selamanya ohhhh

(Ulang semua rangkap)

Bridge:
Kau ternilai bagi diri
Kesungguhanmu mendewasakanku
Andai semua berubah akhirnya
Sinarmu hilang selamanya
Ohh...

No comments: