Followers

Friday, August 12, 2005

::Bosan, rindu & bantal busuk::

Bosan jugak bila duk sorang2 ni kan? Semalam gi Alor setelkan apa saja bil yang ada. Biasa la bila dapat 'gaji kursus' ni. Jalan2 kat City Plaza, teringat novel yg dah lama aku nak beli. Terus gi Popular dan cari novel tu 'Air Mata Kasih'. Dah pernah baca dan aku rasa nak simpan novel ni sebagai koleksi aku. Jalan ke kaunter terpandang satu beg yg cantik (shoping ye?). Beg yg dah lama aku nak beli utk usung segala kertas journal2, artikel, file2 research aku. Erm harga boleh tahan, corak pun cantik walau sedikit childish. Grabbed the bag and walked to the cashier. Yess, tercapai dah hajat. Lalu depan Speedy, terpandang VCD Dr Hur Jun. Ermm dah ada Malay subtitle, harga sama jugak la RM149. Mahalnya..biar la dulu.

Then, aku & buha pergi jumpa CikMaz kat Holiday Inn. Sembang2 la apa yg patut, lepas solat kene ke Shahab (bkn inspektor citer hindustan ni) utk amik brg Sureco. Lepas setel, buha nak terus blk Bdr Bharu. Drop kat stesen bas, aku pun naik HBR blk UUM. Penat jugak la sebab dah lama tak naik bas. Heheheeh sempat lagi ni utk aku basuh baju sebelum tayangan Dr Hur Jun. Selesai keje rumahtangga, bancuh air, lepak depan TV layan citer No.2 Persiaran 2.Then Hur jun, then Wong Ng (Siu Ng). Marathon ke eda sampai kol 8? Maghrib tu jgn lupa ye!!

Mlm tadi tiba2 je terasa teramat rindu dekat family aku. Lama sgt dah ke aku duk Kedah ni? ish, kalo tepon rumah sure tak mampu nak menahan kolam aku ni. Baru je retak sikit2, dgr suara mak kang pecah terus. Takpe2, tahan je dulu.

Nak balik pun, aku dah janji pd diri sendiri "Selagi keje blm selesai, ko tak blh balik!".. Kene la aku bertahan dengan janji yg dah aku buat pada diri aku. InsyaAllah eda, mesti boleh. Tinggal sikit je lagi tu. Kuatkan semangat, mohon padaNya supaya dipermudahkan segala urusan.

Malam tadi spt selalunya, bantal busuk kesayanganku menjadi peneman setia..tempat aku melepaskan rindu.

No comments: