Followers

Thursday, August 04, 2005

::Exchanged it?::

Baru² ni, dgn bestnya aku gi tukar duit USD1** yang ayah bagi 2 thn lepas. Sedih memang la sedih, tapi aku perlukan duit utk setelkan bil² tertunggak. Dah takde lagi 'emergency saver' dlm purse aku. Pegi tukar dekat money changer yg ada di salah sebuah restoran C*na kat Ch**glun. Berdebar jgk la aku ngan sorg lg 'bodyguard' aku. Lama jugak dibelek-belek kertas berharga tu, lepas sorang uncle tu check, kene pass dkt sorang lagi (QC gitu). Nerbes dah aku takut duit palsu. Ye la, skang USD byk yg palsu. Alhamdulillah, dpt jugak tukar ke RM3** dgn exchange rate RM3.**. Awal tahun hari tu, aku dah tukar 20Euro ke RM.

Huwaaaa sume dah tukar dan aku dah maklumkan pada mak aku. Mak tak marah pun, dia cuma ckp ok jgk dah tukar sebab sekarang ni bank pun takmo amik dah duit USD. Kalo tak tukar hari tu, agaknya boleh lagi ke aku tukar lepas² ni?

Tapi, jgn la aku disamakan dengan Mr.Soros tu ye..

No comments: