Followers

Wednesday, August 17, 2005

::Sakit lagi?::

Tadi aku bawak ayah berubat di Kg K**ang Bu*uk. Doktor yang selalu dia jumpa. 3 hari lepas ayah start demam2 and batuk. Risau jugak sebab dia duk ngadu jari2 tangan terasa kebas dan susah nak genggam. Tiap kali batuk je sakit belakang leher. Sakit lama? Ntah la, aku tak tahu. Lepas checking td, rupanya paru2 ayah bermasalah. Rokok? Ye, itu penyebab paling besar buat masa ni. Tapi ye la, susah sangat2 nak tinggalkan benda ni. Bila dah jadi habit, susah ooo nak tinggalkan. InsyaAllah, berkat sokongan dan dorongan keluarga, semua tu dapat dilalui. Ubat dah banyak diterima, kene la rajin mengikut waktu makan dan jaga pantang larang yg doktor bagitahu. Katakan TAK NAK! hehehehe..

Yang peliknya, aku pun dapat ubat jugak. Moskil tapi BENAR. Selama ni aku duk selalu ngadu sakit bahu gara2 selalu sangat main boling. Tadi suruh jugak dia tengok ape masalahnya. Dia pun suh aku pusing then dia pegang bahu. Aduh..sakit tu. Kebas sebelah tangan kanan aku.

"Ada tulang terkeluar ni"
"Eh ye ke? Kt mana?"
"Acu pegang dekat ni"
"Adeh..deh...deh.."
"Kene 'masuk ni"

Alhamdulillah, kejap je prosesnya. Tapi sakitnya rasa, aku yang tanggung. Dah lama mende ni rupanya, kalo tak silap masa kene teruk dulu hujung tahun 2003. Iye la, sebelum ni aku selalu gi urut tapi takde plk makcik urut tu ckp tulang aku terkeluar. Lepas urut, memang la lega kejap..nnt akan sakit balik. No wonder la tak pernah2 elok bahu aku ni. Balik tadi bahu ku berbalut, kebas tapi selesa. Dulu kalau aku angkat barang berat sikit sure terasa kebas hingga hujung jari. Ada kalanya barang yang aku bawak mcm nak terlepas dari tangan. Berdoa semoga cepat elok la bahu ni. Terus dapat warning dari mak aku "Lepas ni cukup la main2 boling tu" Huwaaaa..sadis tu. Bola, beg, kasut boling aku nak buat ape? Tak kan perap bawah katil je. Kalo jual pun blm tentu laku. Sampai ke hati ko eda nak jual bola tu. Sentimental properties tu..

Dapat ubat Bio Actery utk ditelan. Mungkin utk kuatkan tulang, baru la "Urat dawai tulang besi". Balut balut jugak, keyboard kene tekan. hehehehehe

No comments: