Followers

Wednesday, September 14, 2005

::Chrono of Life::

MunMon ada suggest suh aku post entri pasal benda ni. Here goes mine..

20 years ago (1985): I was 7
Start belajar dalam darjah satu kat SKGK. Aku berada dalam Darjah 1 Ros. Rasanya macam ramai je dalam kelas aku ni. Nakal? Boleh tahan la masa darjah satu ni. Kepandaian blm terserlah (hehehe). Akhir tahun biasanya ada majlis penyampaian hadiah dan aku dipilih untuk membuat persembahan. Moskil, rupanya aku berbakat dalam bidang tarian tradisional. Di make-up oleh cikgu2 pada masa tu. Comey ke? Ala budak2, sume nampak comey je. Ahaks..

10 years ago (1995): I was 17
Tahun yang penuh cabaran. SPM, ye itulah bakal penentu masa depan aku pada masa tu. Subjek yang paling aku 'parah' ialah Sejarah. Tiap kali trial je mesti 9. Serius, aku dah try pahamkan semua perkara yang merubah hidup serta kemajuan negara kita. Dah macam2 formula Cikgu Mohd Noor bg utk aku pahamkan dan mudah ingat segala fakta2 tu. Alhamdulillah, sejarah aku C5. Not bad, hehehehe.

3 years ago (2002): I was 24
I got my degree in IT. And thanks to Prof Abu & Mr Helmi for giving me the opportunity to continue my study and brought me to this 'research' world. Got new friends, and treaseure those bitter sweet memories. My up and down doing my research and still guling2 at this point. You can do it eda!! Also bowling, what i loved to do most at this time. Sakit pun sakit lah. Suka punya pasal.

Last Year (2004): I was 26
New me!! Thanks my dear for loving me that much. Birthday kali ni terasa berbeza dari tahun2 lepas. Hehehehe, got a bouquet of roses on that day. So sweet of you :) To my family yg banyak membantu dan memberi aku kekuatan dalam meniti erti kehidupan. Jiwa kacau, hati luka. I'm sorry dear friend! It also hurts me too much..

This year (2005): I am 27
Last 5th of September, i'm 27 year old. Banyak yang aku nak capai tahun ni dan aku masih meneruskan usaha2 aku. Kepada Mu aku berserah dan kumohon diberi kekuatan. Memperbaiki diri, meningkatkan keimanan. Dunia akhir zaman ni, makin banyak dugaan dan cabaran yg kita kene hadapi. Semoga aku diberi hidayah dariNya. Kawan2 semua menunggu kehadiran cahayamata, lambang kesucian cinta mereka. Aku, InsyaAllah tahun depan. Ye ke? Doa2kan lah. Hehehehehe..boleh la join d club. Puasa dah dekat, aku ada lagi sehari nak kene ganti. Malas btol ko ni eda! Bawak la berubah!!

Next year (2006) I will be 28
Need to setel down everything. Need to have a stabil job eda. Need to help my family. Ayah dah pencen, mak makin berumur. Dah lebih setengah abad. Time for me untuk balas jasa mereka. Mungkin membina keluarga sendiri? Sape tahu kan? Dah sampai seru..

10 years from now (2015): I will be 37 (if God's willing)
Ada suami, anak2 anugerah Allah. Usaha untuk memperbaiki diri supaya menjadi insan yang berguna. Bisnes? Boleh jugak kan try2. Jadik tukang masak yang berjaya pun boleh gak..tapi pandai ke aku masak?

You've been tagged!!
So how is it with you people. Come on and tell me yours.

No comments: