Followers

Monday, October 17, 2005

::Another step ahead::

Alhamdulillah, last Thursday aku dah hantar the first draft to my dear supervisor. Semoga semakin clear la ape yang dah aku buat selama ni.
"Bagi saya baca dulu. You come and see me this Sunday, boleh? Pukul 12 t'hari ye?"

Maknanya dalam masa 3 hari ni dia akan usahakan pembacaan pada tesis aku. InsyaAllah ada la positive feedback dari dia.

Yesterday was exhausted! Dalam pukul 1pm baru dapat jumpa dia. Otak aku dah agak penat menjelang t'hari ni. Masuk bilik dia, tenang je rasa dengan suasana sejuk dan aturan kemas semua perabot dalam tu. Muka dia, ala kesiannya. Nampak penat sangat. Lain macam je suaranya, selesema kot ni.

"Ni Aida, kita go through each chapter. Untuk design I asked en Sh*hb*ni tolong tengokkan. More to re-arrange this tesis utk senang org paham. Here and there, bla..bla..bla"

Aku dapat rasakan pressure yang ada. Soalan cepu cemas dari dia pun banyak. Aduh, cemana nak face the viva session ni. Dengan dia pun aku tak lepas. Sabar eda, tenang..tenang. Banyaknya tulisan2 merah kat dalam report ni.

"Esok datang jumpa saya balik dalam pukul 12 t'hari ye? Kalau tak sempat betulkan mana2 call me, you datang dlm pukul 1 pun sempat lagi. Saya meeting 2.30. Boleh ke? Dah, pi balik sambung buat correction. Malam ni lepas berbuka, solat then sambung keje"

Mak aii, banyak ni. The whole tesis need corrections in a day? Takpe, i can do it. Ya Allah, berikan aku kekuatan dalam menyelesaikan tugas ni.

Lepas sahur tadi tak berjaya nak tidur. Risau memikirkan correction ni. Tapi aku puas hati, she was really supportive. Makasih, Mama Ku!

No comments: