Followers

Thursday, March 17, 2005

::citer dr kampung (episod 3)::

sebelum sambung citer seterusnya..pagi td lepas online je ada la offline msg dr sorg kawan lama aku..ni yg dia snd dkt aku n kawan2 lain..

sometimes misunderstood u, sometimes scolded u, sometimes learnt from u, sometimes praised u, sometimes laughed at u, but i in anycase wanted u as my friend. without u the days of the week are... sadday... mournday... tearsday... wasteday... thirstday... frightday... and... shatterday... thanks 4 being my friend... keep smiling

tima kasih kerana masih mengingati aku sebagai sorang kawan/teman/sahabat...

erm, korang ingat lagi tak posting aku pasal sorang adik nama Ashraf yg lemas dkt pulau perhentian? on 9 mac 2005 dia dah kembali ke rahmatullah.. sehari selepas selesai kenduri tahlil kat rumah Allahyarham pakcik aku, ayah aku dpt berita.. sedih jugak bila mengenangkan peristiwa tu.. so, on 10/3 tu aku, ayah, mak, cenor, diksu & sabrina bertolak ke KL..lagipun, ayah mmg ada meeting on friday..bertolak dlm kol 3, sampai puchong rumah abg aku dah kol 10.30 mlm...letihnya rasa...mlm tu jgk mak ayah aku pegi ziarah ke rumah pakcik mad..nangis mak dia bila jumpa mak..ketentuanNya bukan bleh kita halang..

ayah aku pernah tanya pd sepupu aku (sorang doktor pakar ENT) mcm mana condition kalo lemas..abg hazim pun tanya, lemas kat mana? kolam, sungai, laut?

lemas di kolam
biasanya, tubuh mangsa akan basah..paru² air byk, tp lambat skit la air nak masuk ke otak memandangkan air kolam ada campuran klorin and antiklorin (kalo tak silap aku la)

lemas kat sungai
kalo lemas kat sungai, air akan cepat masuk ke otak and kemungkinan menyebabkan brain damaged

lemas kat laut
ni paling bahaya..bila dah lemas over than 4 minutes, susah utk diselamatkan..sebab ape? air laut akan serap air dlm badan..kandungan air dlm badan akan menurun secara mendadak jgk la..kalo selamat pun, dia tak kan sempurna..

oo mcm tu rupanya...harapan tipis la tu..kenduri tahlil allahyarham ashraf dibuat 3 malam..mlm ketiga aku pegi jugak baca yasiin..segan jugak la sebab bukannya kenal sgt family pakcik mad yg lain...buat selamba je la...lepas makan2, dibekalkan pulak nasik beriyani tu bwk blk..lagi aku segan..sume dah pandang2 dah...ye la, family dia ni boleh dikatakan 'somebody' jgk la...salam2, then balik umah abg aku..

anak sedara? hehehe dua2 alhamdulillah sihat..selsema je lagi..cuaca skg ni kan tak menentu..lasak btol la 2 org tu..tp ok je...

No comments: