Followers

Wednesday, March 30, 2005

::mcm bimbang je::

dr semalam aku dah rasa semacam. semacam mcm mana ye? eh tak reti la aku nak ungkapkan dgn kata2. tidur mlm aku sejak akhir2 ni mcm tak lena. susahnya nak mulakan satu mimpi yg indah (uweekkk). maksud aku, nak mula lelap tu yg payah. rasa mcm dipaksa2 utk celik, jgn tidur dulu.

lama aku termenung, pandang siling rumah (lantai org atas), tgk org sebelah. ish dah lena pun dia, dah dibuai mimpi agaknya. apesal tak blh tidur ni? mula la otak aku duk pikir bermacam2 benda, duk imbau kenangan2 lama. alamak, basah lagi pipi aku. tak sedar, ada air jernih yg mengalir. ish dah la, try tidur lagi sambil peluk bantal busuk ku yg best sambil kepala ku lapikkan dengan bantal pemberian mak angkat (mak yam). 3 Qul ku lafazkan, diikuti al-Fatihah dan ayatul Kursi. selawat ke atas Nabi serta doa sebelum tidur. alhamdulillah terlena jugak aku..

pagi ni, perasaan tu datang lagi. sabar2, ujian dan dugaan dariNya. gangguan serta bisikan dr syaitan mula menggoda aku utk bersikap malas. ya Allah, hindarilah aku dr gangguan iblis dan syaitan.

otak ku mula bekerja, tup! oh, aku dah lama tak dgr suara mak rupanya.. lepas lunch ni nak tepon mak la kejap. mungkin hati aku akan bertambah tenang lepas bertanya khabar keluarga di kampung.

lg 15 minit nak keluar lunch. perut dah bersiul (uih tak baik bersiul ni) mintak diisi. sabar ye, kejap je lagi.jom........

No comments: