Followers

Wednesday, March 02, 2005

::risau ni::

ptg semalam aku beli makanan kat kedai Merah, ternampak la satu missed call kat hp...uikks, kalo aku tak bwk hp, selalu la ada yg missed call.. check tepon, la ayah aku rupanya...ish, nak tepon crdt abih plk dah...takpe, mesti ayah tepon blk ni..

dlm kol 9.15 mlm, selesai solat isyak ayah tepon lagi...kali ni dgn cepatnya aku menjawab..

Ayah: Assalamualaikum kak ja...ada kat ne?
aku: waalaikumsalam...kak ja kat umah..dok dang nok angkat takdi gi beli makan
Ayah: erm, ayah gi KL ni ngan mak, cenor..adik haikal kene warded
(dup dap dup dap dah jantung aku)
aku: la ye ke...bakpe?
Ayah: kang dia demam lama doh, kejap baik kejap dok...
(tak dan ayah abih, aku nyampuk)
aku: denggi ke? ke sakit kuku, mulut tu?
Ayah: dok, doktor suspek paru-paru berair
aku:(ya Allah...) pahtu, teruk dok?
Ayah: dok tahu la lagi condition dia guane..kena tahan kat spital Putrajaya..
aku: brape hari ayah duk kl?
Ayah: rasa sabtu baru blk trg..kejap² mak nok cakap
Mak: kakja, tengah buat mende? makan doh ke?
aku: baru lepas solat je..makan kenyang doh...mak, nak gi gok la umah bajang..
Mak: nak maghi, doh duit ada dok?
aku: ada gi..tp dok larat nya..keje byk gok ni...tgk guane
Mak: ikut pandai kakja la..rasa larat, maghi je la..ada kat temerloh gi ni..
aku: erm dakpe la..cenor tido?
Mak: dok eh..baru sudah makan..dakpela kakja..assalamualaikum...
aku: ho ye la..waalaikumsalam

aduh, mcm mana ni..nok gi ke takmo..semalam tido pun dlm keadaan susah hati..Mohd Haikal Syakir, anak abg haizam yg no.2..last skali jumpa dia masa raya pose hari tu..montel, baru je pandai jalan..tp skg ni dah blh lari² dah..sihat je aku tgk.. harap tak teruk la..

pagi td tepon ayah, katanya sampai kat puchong semalam dlm kol 11.45..eh lewat jgk ye..rupanya sangkut dkt karak..highway dah tinggal selorong je, sebelah lagi duk repair..tak abih² la repair..mmg la lmbt kalo duk kena follow blakang treler je.. ape pun alhamdulillah, diorang selamat sampai...t'hari ni tunggu call dr ayah, nak tahu condition haikal...insyaAllah takde pape kot...

No comments: