Followers

Saturday, January 01, 2005

:: At tHe BeginNing of Time..2005 ::

hari ni bermulanya hidup aku dlm tahun yg baru, 2005..Alhamdulillah aku masih lagi diberi peluang utk menikmati kehidupan, menambah amalan,memperbaiki keimanan..aduhai,melangkah lg setahun..ape azam aku tahun ni? ish,azam tahun lepas tak tertunai pun lagi..macam mana la nak create new hope..akukah yg bersalah bila azam yg dibuat tak dicapai? mungkin,eh bukan..memang aku yg salah.salah utk tidak berusaha,tak bersungguh2 utk menjadikan impian aku satu kenyataan..

dr semalam(31/12/04) aku duk pikir ape yg dah jadi sepanjang thn 2004..muhasabah diri la kejap..ada yg manis, byk yg pahit..semua tu
dugaanNya agar aku lebih mengenali Yg Maha Berkuasa, mengenali erti
kehidupan yg penuh ranjau dan onak duri ni..ya Allah,ampunkan hambaMu ini..

research tak abih2 lagi..itu la ko,sape suh malas banget!! ada masa je,lepak,tgk tv,jalan2..tak puas2 ngan holiday ke?!! sedarlah sikit..masa bukan duk tunggu kita, kita yg kena pandai2 bahagikan..kejar selagi terdaya..sungguh! bukan aku yg terus2 menangguh keje2 yg tak sudah ni..payahnya menjawab bila ramai yg tanya "bila nak abih ni?" "berapa lama lagi?" "susah sgt ke?" sedapnya mulut bertanya, aku yg tanggung tau..bukan niat mereka nak marah, nak mengkritik..cuma ingin memberi semangat, nasihat membina.. selebihnya, terpulang pada aku utk 'tari'kan setiap rentak hidup aku...usaha,tawakal..pasti berjaya,InsyaAllah...

esok bakal mendatang..dugaan,cabaran..kita tak tahu dlm ape bentuk.. yg pastinya,terimalah dengan redha...

No comments: