Followers

Sunday, January 09, 2005

:: Salah ke?? ::

2 3 hari ni mcm ok je buat keje research...tp byk gak abihkan masa surf internet..biasa la tu..tiba2 teringat plak kat satu mail dr kawan aku ni pasal persahabatan, kenangan, ingatan...wah2, gaya mcm nak layan jiwang je ni..ceshhh bosan je :p

meh kita tgk keratan kata2 dr email ni :
x bererti kita x call org tu kita x ingat kat dia,
x bermakna kita x tegur dia kita x sayang kat dia,
x bermaksud kita x rapat dgn dia kita x pernah
fikir cara utk merapatkan diri dgn dia.


memang pun ada kebenaran di sebalik kata2 ni..tak semestinya every second u need to call him/her just to tell how much u care about them..pada aku, doa dr diorang pun merupakan tanda ingatan pd kita.. itulah hadiah yg paling mahal dr sesiapa je..especially kalo doa tu dr mak/ibu/mama/umie/ma kita sume..ye ke?

ckp pasal doa mak ni, korang dgr tak radio sinar.fm masa ucapan tahun baru yg lalu..ada sorang auntie ni dia wish utk anak2 dia akak sentiasa doakan kejayaan anak2 akak, dan akak harap tahun ni diorang semakin berjaya dan dimurahkan rezeki

bertuahnya hidup kita kan bila sentiasa di bawah lindungan Allah berkat doa ibu kita..tapi sebagai anak, kita kena la lebih berusaha utk menjadikan impian mak ayah kita satu kenyataan..mak ayah mana yg akan mendoakan keburukan pada anak2.. tiap kali aku rasa frust dgn keadaan skarang ni dgn research ntah mcm mana, selalu la aku ingat pd Allah, pd harapan mak ayah...itu yg aku jadikan sebagai pembakar semangat utk terus berjaya...insyaAllah..

2 comments:

Anonymous said...

hai ..

Welcome to world og blogging. Happy men'blog' eks pas ni. By the way.. aki yang dimaksudkan tu sapa? Atuk eks? Sorry kalau salah.

Selamat habiskan research. Akak pun tak habis lagi master ni but tak ambik research. Instead amik Coursework. Takde masa seh!

Bye.

Zampeada said...

mcm penah je aku baca keratan email... ;)

x bererti kita x call org tuh kita x ingat kat dia --> tade kredit lar tuh.

he he he... satu je yg aku bleh jawab.