Followers

Sunday, April 24, 2005

::piknik piknik::

Dengan berjayanya aku and family berpiknik kat pantai Batu Buruk on friday hari tu. Kononnya nak gi awal pagi, tunggu punya tunggu sume bangun, last2 kol 9 jugak baru gerak. Aduh, panas cuaca hari ni. Macam mana nak mandi manda. Aku cukup tak suka nak mandi kalo panas sangat2. Mau hangus muka kaki tangan aku ni. Tengok la macam mana, kalo tergoda ngan adik2 anak sedara aku tu, terjun jugak dlm laut.

Sesampai kat sana, aku mula mencari port yang sesuai untuk letak tikar ngan bekalan yang dibawa. Mak masak nasik kuning lauk sambal ikan bilis, ada sandwich, burger ayam buatan nana, kudap2, air sirap, air masak. Dah siap bentang, sume nak makan dulu. Ye la, tadi kat umah sume takmo makan lagi. Cedok la nasik sepinggan sorang, dan telan la. Adik lelaki aku jd first person yg gi terjun laut. Hadif, anak sulung abg aku dah kalut dah. Suap nasi pun tak sabar2, nak join pakcik dia la tu. Lepas tu, nana, dik su, ayah, ngan hadif turun ke pantai. Tak lama lepas tu, hasnor bwk Haikal plk join the crowd. Tak sampai 5 minit dah naik blk. Rupanya si Haikal takut dengan air laut. Agaknya kuat sangat ombak tu. Ye la, kalo pepagi tadi memang la ombak sedikit tenang.

Then, aku pulak try dukung Haikal tapi tak berjaya. Sakit telinga aku dia jerit coz takut aku humban dia dlm laut. Aku pun patah balik bagi dekat ibu dia then ambik payung la join diorang. Payung? Cesh..manja sgt la pulak. Takde la, panas sangat la hari tu. Hilang mood aku nak mandi. Tengok je la diorang mandi sambil gelak2. Aku ngan Hadif lepak bawah payung je. Ingatkan si Hadif ni kental, rupanya takut jugak mandi laut. Kesian jugak, muka dia dah lain dah. Cuak gitu hehehehe sian anak sedara aku.

Tak tahan panas, dekat kol 11 kitorg dah packing nak balik. Kepala aku pun dah nyut nyut ni. Sampai umah, lepak jap then gi mandi. Hehehehe tadi blom mandi lagi. Hajat hati nak mandi air laut, tp tak berjaya.

No comments: